Jetzt einsteigen und durchstarten

Jahr wählen:

Autentic übernimmt Autentic Distribution komplett

WDRmg

Cannes, 16 October 2017. The Munich-based Autentic GmbH will take full control of the international factual distribution company Autentic Distribution, formerly a joint-venture of Autentic and the WDR mediagroup. Effective 1/1/2018, Autentic Distribution, headquartered in Cologne, becomes the wholly owned subsidiary of Autentic, which in turn is possessed by Patrick Hoerl and Jan Mojto’s Beta Film group. Autentic Distribution maintains its close relationship with WDR as exclusive distribution partner of all WDR documentaries.

“Throughout recent years, Autentic and the WDR mediagroup have built up a fast-growing distribution entity. Autentic will hold on to its strategy to invest in high-quality content to allow managing director Anne Hufnagel and her team to pursue this growth course,” says Autentic CEO Patrick Hoerl. “Investigative journalism by WDR has set an international standard. We are delighted to be able to keep on offering this content as well as productions from other public broadcasters in the future.”

Michael Loeb, WDR Mediagroup: „As part of the realignment of the WDR mediagroup, the investment portfolio is also being reviewed. In this connection, the decision has been made to sell the shares in Autentic Distribution as the common strategic objective of Autentic and WDR mediagroup has been achieved: the development of internationally successful sales for factual program. Therefore, the time has now come for the WDR mediagroup to withdraw. However, nothing changes when it comes to the good collaboration. The WDR mediagroup will continue to distribute the high-quality WDR factual productions on an international basis exclusively by means of Autentic Distribution. This successful partnership will continue.“

Autentic Distribution is heading to MIPCOM in Cannes with 150 hours of new factual programs, among them the remarkable documentary about live in the future “2077 – 10 Seconds to the Future” (4 x 60‘) and “Secrets of Arabia” (4 x 52’) which gives a fascinating inside into one of the richest regions in the world.

For further information:
Beta Film Press
Dorothee Stoewahse
Tel: + 49 89 67 34 69 15
press@betafilm.com, www.betafilm.com

Photo available under:
ftp.betafilm.com
Login: ftppress01
Password: 8synopsis
File: Beta Film

Pressemitteilung: Autentic takes full control of Autentic Distribution (PDF)
DVDs

DVD-Veröffentlichungen

Die RC Release Company hat bisher folgende Titel auf DVD veröffentlicht:

Fotos & Logos

Fotos und Logos

Rechte: Patryk Kosmider - Fotolia
In diesem Bereich stehen Ihnen druckfähige Pressefotos der WDR mediagroup zum Download zur Verfügung.

Bitte wählen Sie aus dem folgenden Menü eine Galerie aus:

Wetter vor acht - freie Sponsoringzeiträume 2018. Rechte: ARD Im Sommer 2018 bieten wir Ihnen noch freie Plätze als Sponsor des Formats „Wetter vor acht“. Und dies unmittelbar vor der Tagesschau um ca. 19.50 Uhr. An Samstagen mit Bundesliga um ca. 17.47 Uhr.

Die Daten der ma 2018 Audio I sind veröffentlicht

Media-Analyse 2017 Radio II. Die werbeführenden Wellen 1LIVE und WDR2 Die aktuelle ma 2018 Audio I vom 28. März 2018 bestätigt erneut die Topstellung der werbungführenden WDR Radio-Angebote im dynamischen deutschen Hörfunkmarkt.

Bofrost präsentiert Kindergerichte mit der Maus und Shaun das Schaf

Rechte: bofrost Im aktuellen Katalog zieht die Maus mit gesunden und leckeren Gerichten ins Sortiment ein. Shaun das Schaf sorgt mit seinem Konterfei auf Pizzen oder Eis für mehr Genießer-Spaß bei der ganzen Familie.